Köp- och leveransvillkor

-Minimiorder

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
 

-Priser

I butiken visas varans pris inklusive moms, man har dock möjlighet att priset ska visas exklusive moms om man gör ett aktivt val.
 

- Klarna Checkout

Vi erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning i samarbete med Klarna. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du identifierats. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för dig. Du kan välja fritt mellan de andra alternativ som erbjuds.

 

- DHL Efterkrav

 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

-Leveranstid
Normal leveranstid är 2 dagar inom Sverige. Beställningar som görs före 06.00 skickas från vårt lager samma dag, i de flesta fall kommer varorna fram efterföljande arbetsdag. Till sveriges nordligare delar kan dock leveransen dröja ytterligare 1-2 dagar.  

 

-Leveranssätt
Vi skickar beställningar som paket i första hand med DHL. Vid mindre försändelser kan i vissa leverans ske fall med posten.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

-Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 1500 kr inklusive moms bjuder vi på fraktkostnaden.

 

-Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

-Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

-Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för frakt, returfrakt och vårt arbete med hantering av varorna.

 

-Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

-SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order, någon reklam skickas inte ut.

 

Moms visas: